Voor de talen van het Nederlands, Vlamingen en Afrikaans

Page 2 of 10 [ 157 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Next

dddhgg
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 6 Dec 2006
Age: 39
Gender: Male
Posts: 1,108
Location: The broom closet on the 13th floor

26 Dec 2009, 5:58 am

Hallo iedereen. Ik kom uit Nederland, omgeving Utrecht.

Quote:
Eén van de voordelen is dat je niet zo gauw last hebt van virussen enzo. Een nadeel is wel dat de Apple software iets duurder is dan Microsoft Windows software. Een ander voordeel vind ik het gebruiksgemak van de Mac. Ik heb nu 5 jaar ervaring met Macs en ik ben er heel tevreden over. En zo help ik mee een Microsoft-monopolie te voorkomen ;)


Voor mij hetzelfde eigenlijk; ik tik dit berichtje dan ook op mijn MacBook. Overigens valt het software-probleem wel mee volgens mij, tenzij je echt heel specifieke toepassingen nodig hebt. Er is veel software van redelijke tot goede kwaliteit gratis verkrijgbaar, zoals OpenOffice. Bovendien heb ik goede ervaringen met CrossOver, hetgeen een programma is waarmee je veel Windows-programma's probleemloos op je Mac kunt draaien.



Salonfilosoof
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 19 Dec 2009
Age: 42
Gender: Male
Posts: 1,184

26 Dec 2009, 1:54 pm

Scientist wrote:
Salonfilosoof wrote:
Scientist wrote:
Ligt eraan vanwaar je vertrekt... :P
Het ligt tussen Maastricht en Eindhoven.
Als je tijdens de spits vanuit Leuven naar Eindhoven wilt, dan moet je Maastricht passeren. De route Hasselt-Eindhoven is niet bepaald efficiënt.
Apart, da's wel erg om.


Heb jij een betere suggestie? Ik heb andere routes overwogen, maar de enige realistische route voor tijdens het spitsuur leek mij de route via Maastricht.

Files in Nederland zijn trouwens een ramp. Tjongejonge....

Scientist wrote:
Salonfilosoof wrote:
Leuk. Je mag me altijd toevoegen als je wilt.
Oké.


Done.

Scientist wrote:
Een nadeel is wel dat de Apple software iets duurder is dan Microsoft Windows software. Een ander voordeel vind ik het gebruiksgemak van de Mac. Ik heb nu 5 jaar ervaring met Macs en ik ben er heel tevreden over. En zo help ik mee een Microsoft-monopolie te voorkomen ;)


Het blijf me soms verbazen dat er mensen zijn die voor hun software betalen...... En ik werk dan in IT :wink:

Scientist wrote:
Wel apart, als je een Mac hebt, vragen mensen: waarom heb je een Mac? Waarom kies je voor Apple? Als je een PC hebt, vraagt nooit iemand: waarom heb je een PC? Waarom kies je voor Microsoft Windows? :P :wink:


Op een PC met Windows draait gewoon bijna alles. Zeker als je graag al eens een game speelt of Word-documenten van je werk wilt openen (er zijn maar weinig werkgevers waar Mac de standaard is), dan is een PC met Windows handig....



Scientist
Veteran
Veteran

Joined: 6 Nov 2009
Age: 48
Gender: Non-binary
Posts: 1,524
Location: The Netherlands

27 Dec 2009, 11:33 am

Salonfilosoof wrote:
Scientist wrote:
Salonfilosoof wrote:
Scientist wrote:
Ligt eraan vanwaar je vertrekt... :P
Het ligt tussen Maastricht en Eindhoven.
Als je tijdens de spits vanuit Leuven naar Eindhoven wilt, dan moet je Maastricht passeren. De route Hasselt-Eindhoven is niet bepaald efficiënt.
Apart, da's wel erg om.
Heb jij een betere suggestie? Ik heb andere routes overwogen, maar de enige realistische route voor tijdens het spitsuur leek mij de route via Maastricht.

Files in Nederland zijn trouwens een ramp. Tjongejonge....
Ik heb geen betere suggestie. Ik wist niet dat het zo lastig was om van Leuven naar Eindhoven te reizen met de trein.
Ja files... maar ik heb geen auto, ook nooit gehad, ik heb ook geen rijbewijs.
In België niet?
Salonfilosoof wrote:
Scientist wrote:
Een nadeel is wel dat de Apple software iets duurder is dan Microsoft Windows software. Een ander voordeel vind ik het gebruiksgemak van de Mac. Ik heb nu 5 jaar ervaring met Macs en ik ben er heel tevreden over. En zo help ik mee een Microsoft-monopolie te voorkomen ;)
Het blijf me soms verbazen dat er mensen zijn die voor hun software betalen...... En ik werk dan in IT :wink:
Tja hoe moet je het anders doen? Het is niet allemaal gratis.
Salonfilosoof wrote:
Scientist wrote:
Wel apart, als je een Mac hebt, vragen mensen: waarom heb je een Mac? Waarom kies je voor Apple? Als je een PC hebt, vraagt nooit iemand: waarom heb je een PC? Waarom kies je voor Microsoft Windows? :P :wink:
Op een PC met Windows draait gewoon bijna alles. Zeker als je graag al eens een game speelt of Word-documenten van je werk wilt openen (er zijn maar weinig werkgevers waar Mac de standaard is), dan is een PC met Windows handig....
Nee dat mensen vragen waarom als je een Mac hebt, of waarom als je een ander OS hebt dan Windows, komt gewoon doordat de meerderheid een PC met Windows heeft.
En ik vind een Mac handiger. En met Word-documenten (en ook andere documenten en andere programma's) kun je ook op een Mac werken.


_________________
1975, ASD: Asperger's Syndrome (diagnosed: October 22, 2009)

Interests: science, experimental psychology, psychophysics, music (listening and playing (guitar)) and visual arts

Don't focus on your weaknesses, focus on your strengths


Salonfilosoof
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 19 Dec 2009
Age: 42
Gender: Male
Posts: 1,184

28 Dec 2009, 11:17 am

Scientist wrote:
Ik wist niet dat het zo lastig was om van Leuven naar Eindhoven te reizen met de trein.
Ja files... maar ik heb geen auto, ook nooit gehad, ik heb ook geen rijbewijs.
In België niet?


In België zijn het vooral de wegen richting Antwerpen en Brussel die vast staan tijdens de spits. In Nederland is dat fenomeen veel meer verspreid.

Scientist wrote:
Salonfilosoof wrote:
Het blijf me soms verbazen dat er mensen zijn die voor hun software betalen...... En ik werk dan in IT :wink:
Tja hoe moet je het anders doen? Het is niet allemaal gratis.


Als je legaal wilt blijven niet, nee. Als je je van legaliteit weinig aantrekt, zijn er echter veel opties :wink:

Scientist wrote:
Nee dat mensen vragen waarom als je een Mac hebt, of waarom als je een ander OS hebt dan Windows, komt gewoon doordat de meerderheid een PC met Windows heeft.
En ik vind een Mac handiger. En met Word-documenten (en ook andere documenten en andere programma's) kun je ook op een Mac werken.


Ik betwijfel het of een Word-document met veel toeters en bellen op een Mac even goed opent. Maar kom, dat ligt eerder aan Microsoft met haar vreemde standaarden :wink:

Voor mij is het belangrijkste bezwaar om geen Mac in huis te halen dat er zo veel goede software is die native niet op Mac draait.



China-Floor
Emu Egg
Emu Egg

User avatar

Joined: 4 Jan 2010
Age: 48
Gender: Female
Posts: 3
Location: Arnhem, the Netherlands (remember: Operation Market Garden in the 2nd WW)

06 Jan 2010, 12:03 pm

Ik zeg hier ook maar even hoi! Sommige namen komen me van Autsider al bekend voor...



Scientist
Veteran
Veteran

Joined: 6 Nov 2009
Age: 48
Gender: Non-binary
Posts: 1,524
Location: The Netherlands

06 Jan 2010, 5:08 pm

Welkom, China-Floor! ;)


_________________
1975, ASD: Asperger's Syndrome (diagnosed: October 22, 2009)

Interests: science, experimental psychology, psychophysics, music (listening and playing (guitar)) and visual arts

Don't focus on your weaknesses, focus on your strengths


Uranium
Tufted Titmouse
Tufted Titmouse

User avatar

Joined: 19 Oct 2009
Age: 37
Gender: Male
Posts: 33
Location: Belgium

09 Jan 2010, 8:57 am

China-Floor wrote:
Ik zeg hier ook maar even hoi! Sommige namen komen me van Autsider al bekend voor...

Hey, welkom China-Floor. ;)


_________________
"The universe we observe has precisely the properties we should expect if there is, at bottom, no design, no purpose, no evil and no good, nothing but blind pitiless indifference." - Richard Dawkins


neves
Yellow-bellied Woodpecker
Yellow-bellied Woodpecker

User avatar

Joined: 6 Feb 2010
Age: 42
Gender: Female
Posts: 60

07 Feb 2010, 2:14 pm

dddhgg wrote:
Hallo iedereen. Ik kom uit Nederland, omgeving Utrecht.


Ik ook, nou ja, meer geconcentreerd dan alleen 'omgeving'.



GabberKooij
Yellow-bellied Woodpecker
Yellow-bellied Woodpecker

User avatar

Joined: 4 Mar 2010
Age: 51
Gender: Male
Posts: 52
Location: Netherlands

05 Mar 2010, 2:33 am

Net aangemeld, uit Stadskanaal

Ik ben benieuwd wat voor forum dit is, het lijkt wel een heel grote te zijn. Zijn er hier nog bepaalde onderwerpen waar je beter niet over kan beginnen? (afgezien van oft topic onderwerpen dan...)

Voor de rest zal ik wel vooral rondkijken hier. Ik zal me straks eens officieel voorstellen


dddhgg wrote:
Bovendien heb ik goede ervaringen met CrossOver, hetgeen een programma is waarmee je veel Windows-programma's probleemloos op je Mac kunt draaien.


Zou je een keer voor me kunnen kijken of mijn programma hiermee ook op een MAC werkt? Eventueel als ik het programma in een zip aanlever ipv een installatie programma?


_________________
Martijn van der Kooij
Creator of Picto Selector - www.PictoSelector.eu


Asponaut
Tufted Titmouse
Tufted Titmouse

User avatar

Joined: 7 Apr 2010
Age: 52
Gender: Male
Posts: 31

08 Apr 2010, 9:38 pm

Goedemorgen iedereen, net m'n diagnose gehad, asperger en nog wat dingetjes. :?

Ik weet eigenlijk niet wat ik van deze site verwacht, maar hij schijnt beter/drukker te zijn dan autsider.



Valoyossa
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 20 Feb 2010
Age: 37
Gender: Female
Posts: 2,287
Location: Freie Stadt Danzig

09 May 2010, 2:47 pm

Diese Sprache scheint einfach zu sein :D
(tja, ich weiß warum, sorry für den Offtop)


_________________
Change Your Frequency, when you're talking to me!
----
Das gehört verboten! http://tinyurl.com/toobigtoosmall size does matter after all
----
My Industrial Love: http://www.youtube.com/watch?v=rBo5K0ZQIEY


amoebe
Butterfly
Butterfly

User avatar

Joined: 27 May 2010
Gender: Male
Posts: 15
Location: The Netherlands

29 May 2010, 2:07 pm

Valoyossa wrote:
Diese Sprache scheint einfach zu sein :D
(tja, ich weiß warum, sorry für den Offtop)


Nederlands is feitelijk een heuse boerenlullentaal..., na was hab' ich jetzt gesagt? :wink:



Valoyossa
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 20 Feb 2010
Age: 37
Gender: Female
Posts: 2,287
Location: Freie Stadt Danzig

29 May 2010, 2:50 pm

Ich wüsste :lol:
Sag mir was ist "boerenlullentaal"?


_________________
Change Your Frequency, when you're talking to me!
----
Das gehört verboten! http://tinyurl.com/toobigtoosmall size does matter after all
----
My Industrial Love: http://www.youtube.com/watch?v=rBo5K0ZQIEY


amoebe
Butterfly
Butterfly

User avatar

Joined: 27 May 2010
Gender: Male
Posts: 15
Location: The Netherlands

29 May 2010, 4:14 pm

'Boerenlullentaal' ist nicht einfach um zu setzen, es bedeutet ungefär 'Sprache für dumme Leute'. Das Wort war entspricht von meine Fantasie. In (im?) Niederländisch und Deutsch ist es einfach Wörter zu kombinieren. :wink:

Deutsch is schwierig und auch mit meine Deutsche Kollegen in Hannover rede ich in Englisch...

So, on-topic again... In het Nederlands!



hans66
Deinonychus
Deinonychus

User avatar

Joined: 3 Jul 2010
Age: 57
Gender: Male
Posts: 315

04 Jul 2010, 12:47 am

Nou... dan kan ik hier ook niet achterblijven. Even een snelle introductie (ik had het elders op dit forum in het Engels willen doen): Ik ben Hans66, en 66 slaat op mijn geboortejaar 1966. Ik ben 43. Kreeg de diagnose autisme toen ik 4 was. Op 30-jarige leeftijd diagnose PDD/NOS met hoogbegaafdheid, later bovengemiddelde begaafdheid. Ik vermoed dat ik ook Asperger-kenmerken heb, maar bij de aanmelding gaf ik aan een andere vorm van autisme te hebben dan Asperger, en ik ging dus ook af op de officiële diagnose van PDD/NOS.

Ik ben onhandig met vrouwen, hoewel ik denk dat veel vrouwen mij een erg leuke man vinden. Alleen het komt zelden tot meer. Door toedoen van autisme en onervarenheid komt het zelden verder dan wat verliefd heen en weer staren.



Tomtj
Tufted Titmouse
Tufted Titmouse

User avatar

Joined: 2 Dec 2010
Age: 34
Gender: Male
Posts: 31
Location: Belgium

14 Dec 2010, 12:06 pm

Hallo ik ben nieuw en misschien kan ik me maar beter ook op het Nederlandse gedeelte aanmelden. Ik heet Tom, ben 20 jaar oud en ben woonachtig in West-Vlaanderen, ik ben zo'n 2,5 jaar geleden gediagnosticeerd met Asperger en hoop hier een actieve bijdrage te kunnen leveren aan het forum.